16 бер. 2013 р.


8 клас
Контрольна робота
Усна народна творчість. Пісні Марусі Чурай
І варіант
1. Назвіть, про боротьбу з яким ворогом ідеться в пісні «Чи не той то Хміль».
 A) з турецьким військом;
 Б) зі шведським військом;
 B) з польською шляхтою;
 Г) з татарською ордою.
2. Специфічна для літератури форма відображення дійсності, у творенні якої основну роль відіграють почуття, мислення й особливості світосприймання автора-митця – це…
А) метафора
Б) художній образ
В) художня література
Г) епітет
3. До родинно-обрядових належать
А) колядки та щедрівки
Б) голосіння
В) козацькі пісні
Г) колискові
4.  Назвіть функції художньої літератури
5. У чому полягає відмінність між фольклором та художньою літературою?

6. Установіть відповідність між поданим фрагментом пісні та її назвою.
 A) «А я ляхів не боюся і гадки не маю,
 За собою великую потугу я знаю,
 Іще й орду за собою веду:
 А все, вражі ляхи, на вашу біду».
 Б) «Ой, рад би я, матусенько,
 Скоріше вернуться,
 Та щось кінь мій вороненький
 В воротях спіткнувся».

 B) «Обступили город Умань,
 Покопали шанці
 Та вдарили з семи гармат
 У середу вранці.
 Г) «Де ти, милий, чорнобривий,
 Де ти? Озовися!
 Як без тебе я горюю,
 Прийди подивися!»


1. «Віють вітри, віють буйні».
 2. «Чи не той то Хміль».
 3. «Засвіт встали козаченьки».
 4. «Максим козак Залізняк».
 5. «Ой не ходи, Грицю…».


7. Установіть відповідність між цитатою з народної пісні та художнім засобом виразності.
 A) «Як поїхав на Вкраїну – Як пишная рожа!»
 Б) «битий шлях», «кінь вороненький».

 B) «матусенька», «дитинонька».
 Г) «Лине гомін, лине гомін
 По степу німому,
 Вертаються козаченьки
 Із бою додому»

1. Паралелізм.
 2. Порівняння.
 3. Епітет.
 4. Пестливі слова.
 5. Метафора.


8. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру «Якщо народ має багаті традиції, славну історію, то він безсмертний».

8 клас
Контрольна робота
Усна народна творчість. Пісні Марусі Чурай
ІІ варіант
1. Назвіть, про яке лихо в житті українського народу йдеться в пісні «Зажурилась Україна».
 A) неврожай жита;
 Б) спустошення України поневолювачами;
 B) загибель співвітчизників;
 Г) поразку козацького війська.
2. Вид мистецтва, що зображує дійсність, створює художні образи за допомогою слова -  це…
А) музика
Б) художня література
В) театр
Г) живопис
3. До соціально-побутових належать
А) колядки та щедрівки
Б) голосіння
В) козацькі пісні
Г) колискові
4. Назвіть види народних пісень
5. У чому полягає відмінність між фольклором та художньою літературою?

6. Установіть відповідність між поданим фрагментом пісні та її назвою.
 A) «Ой козак до дружини, Бурлака до дрюка:
 Оце ж тобі, вражий турчин…».
 Б) «Ой джуро ж мій молодесенький,
Подай мені лучок та тугесенький,
Подай мені тугий лучок
І стрілочок цілий пучок!»
 B) «Де ти, милий, чорнобривий,
 Де ти? Озовися!
 Як без тебе я горюю,

Прийди подивися!»
 Г) «У неділю рано зіллячко копала,
 А у понеділок переполоскала,
 Як прийшов вівторок – зілля ізварила,
 У середу рано Гриця отруїла».

1. «Віють вітри, віють буйні».
 2. « Зажурилась Україна».
 3. «Ой не ходи, Грицю…».
 4. «Пісня про Байду»
 5. «Ой Морозе, Морозенку»

7. Установіть відповідність між рядками з народної пісні та художнім засобом виразності.

 A) «А мене, Кармалюка,
 Як звірюку гонять»;
 Б) «сокіл-білозорець», «дівка-бранка»;

 B) «Орли та із Січі вилітали
 Аж то військо та славне запорізьке
 Та на Кримський шлях із Січі виїжджало»;
 Г) «серденько», «ляшеньки».


1. Епітети.
 2. Алегорія.
 3. Пестливі слова.
 4. Порівняння.
 5. Уособлення.


 8. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру. «Моє особисте сприйняття творів легендарної народної поетеси Марусі Чурай».

2 коментарі: