16 жовт. 2011 р.

Диференційоване навчання учнів з різною функціональною асиметрією півкуль




Вчителеві необхідно враховувати

         Після вивчення правил лівопівкульні діти роблять помилок вп'ятеро менше. Правопівкульні учні після вивчення правил роблять помилок вчетверо більше. Справа у тому, що правопівкульні  мають так звану уроджену грамотність, що дозволяє їм писати безпомилково, не спираючись на знання правил. Ці діти спираються  на зорові і моторні образи слів, не замислюючись над правописом взагалі. Правопівкульним властиво цілісне, нерозчленоване сприйняття. Лівопівкульні ж, навпаки, розчленовують ціле на складові. Коли учні вивчають правила правопису слів, вони розчленовують речення на свої слова, слова на частини (корінь, префікс тощо.). Щоб діяти за правилом, треба зупинити процес написання, згадати  правило, виділити, наприклад, корінь з ненаписаного слова, порівняти його з тим коренем, наведеним у правилі. Лівопівкульні діти з цим справляються, тому грамотність після вивчення правил у них поліпшується.

Правопівкульні, не задумуючись над правилом, пишуть без помилок. Але варто їм зупинитися, замислитися, і помилка неминуча. Цієї групі дітей неможна розчленовувати слово на частини, порушувати його цілісний образ, єдність  слухових і моторних характеристик. Порушується цілісність сприйняття, автоматизм написання, руйнується вроджена грамотність. Їх  не треба під час письма зупиняти і просити згадати правило. Такі діти, написавши текст безпомилково, часто вже не можуть упоратися із завданням на розбір речення чи слова частинами. Під час перевірки читають текст швидко, помилок і описок не помічають.Для  них  головне —  розуміння сенсу прочитаного, тому самоперевірок  вони не люблять.
 


Немає коментарів:

Дописати коментар