16 жовт. 2011 р.

Розвиток творчої особистості учнів на основі теорії функціональної асиметрії півкуль


Людський мозок має дві півкулі - праву та ліву. Існує чіткий "розподіл праці" між ними: права керує одними функціями організму, ліва - іншими. При цьому одна з півкуль є домінуючою, що визначає особливості характеру людини.
"... Життя чітко вказує на дві категорії людей — художників і мислителів, — писав Іван Петрович Павлов. — Між ними різка різниця."
  Вчені здійснили експеримент, по черзі присипляючи то праву, то ліву півкулю. Виявилося, що людина з відключеною правою півкулею, зберігаючи розум, впадає в ейфорію: стає збудженою, балакучою, сипле дурні жарти...Якщо таке відбудеться з письменником, композитором чи ученим, то вони позбавляться творчих здібностей. З відключеною лівою півкулею вони будуть працювати як і раніше, але зате гарний настрій залишить їх, поступившись місцем депресії, світ набуде похмурих тонів. І тільки злагоджена робота обох півкуль дає можливість сприймати світ повно й об'єктивно. Не завжди в людини ці два типи мислення — логічний і художній — перебувають в гармонійній єдності.
Концепцiя функцiональної асиметрiї мозку людини допоможе розробити парадигму освiти , спрямовану на досягнення “стану" обдарованостi. Вона містить гранично просту сукупність теоретичних принципів, яка дозволяє зрозумiти механiзми прогресивних педагогiчних технологiй та iнтегрувати їх у цiлiсну систему.

 
 
  




Немає коментарів:

Дописати коментар